På Elevens kundeservice jobber makeupartister, hudterapeuter og hårstylister som sammen har
mye kunnskap innen skjønnhet, hudpleie og hårpleie. Du er hjertelig velkommen til å kontakte
oss med spørsmål om din order, reklamasjoner, rådgivning og veiledning om våre produkter.
Våre åpningstider:
Man-fre: 08.00-17.00
Lunsjstengt: 12.00 -13.00
Telefon: 21 98 43 30
E-post: kundeservice@eleven.no
Vi prøver alltid å svare på alle mail innen 24 timer.
Vennligst legg til ditt ordernummer for å at vi raskere kan håndtere din sak.
Betaling
● Jeg har ikke fått min orderbekreftelse, hvor er den?
- Det kan ta opptil 30 minutter før du får din orderbekreftelse. Den kan også ha lagt seg
som søppelpost. Hvis du fortsatt ikke har mottatt den er du velkommen til å kontakte oss
på kundeservice@eleven.no.
● Jeg har fått to ordrebekreftelser med samme produkter, hva gjør jeg?
- Hvis du har fått to like ordrebekreftelser, så kan det ha blitt en dobbelbestilling. Kontakt
oss gjerne på kundeservice@eleven.no med hvilken du ønsker å ta bort så hjelper vi
deg videre.
● Hvordan legger jeg en bestilling til et land utenfor Norge?
- Vi sender bare våre varer til Sverige, Norge og Finland. Dersom du skal bestille til
Sverige, så gjør du det via eleven.se Er det Finland så er det hjemmesiden eleven.fi
Betaling
● Hva gjør jeg med min faktura ved en retur?
- Vi anbefaler at man kontakter Qliro ved en retur for å pause eventuell faktura. Vi
kommer til å kreditere produktet/produktene så snart de mottas av vårt lager. Vi kan ikke
kreditere et defekt, åpnet eller brukt vare. Kunden står for returfrakten. Alle
oppdateringer hos oss sendes automatisk videre til Qluro som gjør krediteringen eller
eventuelle forandringer på faktura.
● Jeg prøvde å handle med faktura, men ble nektet - hvorfor?
- Vår kasse drives av Qliro og v i henviser deg derfor til å kontakte dem for å få svar på
hvorfor du ikke kan kjøpe mot faktura. Du kan nå de på telefonnummer: 800 25 055
● Hvor kan jeg se om fakturaen er betalt?
- Du kan kontakte Qliro på qliro.com/nb-no/kundeservice. Du kan også ringe Qliro på
telefonnummer: 800 25 055 Kar du Qliros App kan du se din historikk der.
● Kan jeg kansellere min bestilling?
- Vi kan kansellere en order så lenge den ikke har blitt sendt fra vårt lager, dette skjer
som oftest innen 24 timer.
● Kan jeg endre min order?
- Dersom du har valgt å betale med faktura kan vi endre din order så lenge den ikke er
sendt fra oss, dette skjer som oftest innen 24 timer fra orderen er lagt. Vi kan bare ta
bort produkter fra din orde, dersom du ønsker å legge til et produkt så er du velkommen
til å legge en ny bestilling.
● Når får jeg tilbake mine penger?
- Har du betalt via Qliro så får du en refusjon innen 3-5 hverdager.
- Kar du en ubetalt faktura så kommer denne til å blir kansellert/oppdatert automatisk.
● Jeg har ikke fått min faktura, hva gjør jeg?
- Fakturaen sendes fra Qliro til den e-postadressen du oppgav ved bestilling. Sjekk
gjerne igjennom søppelposten så den ikke har lagt seg der.
Har du ikke fått din faktura så kan du kontakte Qliro på deres
hjemmesidewww.qliro.com, via deres App eller kontakt Qliro på 800 25 055.
● Min faktura er ikke riktig, hvordan retter jeg det?
- Skulle din faktura ikke stemme så er du velkommen til å kontakte oss på
kundeservice@eleven.no. Ha gjerne ditt ordrenummer i nærheten.
● Jeg kan ikke fullføre mitt kjøp, hva gjør jeg?
- Problemer kan oppstå med bruk av internet explorer. xx Vi anbefaler at du bruker
nettleser Google Chrome, Mozilla Firefox eller den nettleseren du har på din
smarttelefon.
- Hvis du har valgt flere antall av samme produkt og du ikke kan fullføre, kan det være
fordi det angitte antallet ikke er på lager. Test å endre antallet eller kontakt vår
kundeservice på kundeservice@eleven.no for å få informasjon om lagerantall.
● Min rabattkode fungerer ikke, hva gjør jeg?
- Våre rabattkoder kan ikke kombineres eller aktiveres på produkter som allerede er en
del av en kampanje eller rabattert. Du finner våre kjøpsvilkår for aktuelle kampanjer i
våre nyhetsbrev.
● Jeg har valgt feil betalingsmåte, kan jeg endre?
- Dessverre kan vi ikke endre dette. Du kan alltid velge å kansellere din order, for så å
legge en ny bestilling.
● Det står at dere sender fraktfritt, men i kassen står det er fraktkostnad?
Handler du for over 199 kr så sender vi fraktfritt.
Leveranse
● Hvilke fraktalternativer har jeg?
Varebrev i postkasse/på døren -19 kr
Gratis ved kjøp over 199 kr. Leveres til døren/postkassen innen 2-4 hverdager.
Instabox Express -39 kr
Gratis ved kjøp over 499 kr — Leveres til oppbevaringsboks innen 1-2 hverdager
Ekspressleveranse - 29 kr
Gratis ved kjøp over 899 kr — Leveranse innen 1-4 hverdager til ditt nærmeste ombud.
Postnord Hjemmeleveranse Ekspress -89 kr
Leveranse hjem til deg på 1-4 hverdager med Postnord Mypack Home som kan spores. Gratis ved kjøp over 899 kr.
Dersom din pakke er forsinket kan du reklamere den hos oss etter 7 hverdager.
● Kan man endre leveranseadresse?
- Vår kasse håndteres av Qliro og de aksepterer bare folkebokførte adresser.
På grunn av sikkerhetsmessige årsaker kan vi ikke endre leveringsadresser, dette for å
unngå mulig svindel.
● Når sendes min bestilling?
- Varer som bestilles innen kl. 14 sendes som oftest samme dag. Dersom du har lagt en
order på kvelden eller en helgedag så kommer pakken til å sendes førstkommende
hverdag.
Returer & reklamasjoner
● Hvordan returnerer jeg en vare?
- Du har 30 dagers returrett fra du mottar varen.
For å foreta en retur må du kontakte oss på kundeservice@eleven.no. Vi hjelper deg da med returfraktseddel. Kunden er ansvarlig for å kontrollere at leveransen og produktene er uskadet i forbindelse med retur. Studenten er ikke ansvarlig for returer som ikke er kommet frem eller som er returnert på eget initiativ.
Kvittering for retur skal alltid lagres inntil returen er håndtert.
● Jeg har bestilt feil produkt, kan jeg bytte?
- Vi kan ikke håndtere bytte av produkt. Du er velkommen til å returnere den feilaktige
varen og legge en ny bestilling på ønsket produkt.
● Jeg har fått et annet produkt enn det jeg bestilte, hva gjør jeg?
- Ta et bildet av produkt du har fått og send oss en mail på kundeservice@eleven.no,
oppgi også ditt ordernummer og hvilket produkt du hadde bestilt så vi kan hjelpe deg
videre.
● Jeg fikk et ødelagt produkt, hvordan reklamerer jeg?
- Ved reklamasjon av et defekt produkt så trenger vi et bilde eller video som bekrefter
dette. Send deretter en mail med bilde og ditt ordernummer til kundeservice@eleven.no
● Mitt ghd-produkt er ødelagt, hva gjør jeg?
- ghd har 2 års garanti fra kjøpsdato. Alle reklamasjoner håndteres direkte av ghd. Du
finner informasjon om hvordan du går frem her:
https://www.ghdhair.com/no/pages/returns-path?PID=PRO-
026&CRE=Returns&PLA=1&TYPE=Footer
● Min Foreo er ødelagt, hva gjør jeg?
- Ved reklamasjon av et defekt produkt så trenger vi et bilde eller video som bekrefter
dette. Send deretter en mail med bilde og ditt ordernummer til kundeservice@eleven.no
● Pakken var ødelagt når jeg mottok den, hva gjør jeg?
- Dersom pakken er ødelagt eller skadet når den ble levert så trenger vi et bilde på
skaden, send en mail til kundeservice@eleven.no Husk å spare på emballasjen til saken
er løst.
● Det mangler et produkt i pakken, hva gjør jeg?
- Dersom det mangler en vare i pakken, kontakt oss direkte på kundeservice@eleven.no
Send oss en skriftlig reklamasjon og milde innen to dager fra mottak av pakken. Vær klar
over at du må spare emballasjen for eventuelle undersøkelser. Alle våre produkter
skannes og veies ved pakking. Skulle det hende at det mangler en vare i pakken
oppfordrer vi at du kontakter Bring, dette kan du gjøre via
https://www.bring.no/kundeservice. Skulle det dreie seg om et tyveri så trenger vi også
politianmeldelse.
Eleven kundeklubb
● Koster det noe å være medlem?
- Nei, det er helt kostnadsfritt å være medlem hos oss, det er heller ingen bindingstid og
du kan velge å avslutte dette når du vil.
Du kan bli medlem allerede i dag ved å registrere deg på vår hjemmeside:
https://eleven.no/club
● Kan jeg registrere mine poeng senere?
- Selvfølgelig kan vi registrere dine poeng etterpå, send en mail til oss på
kundeservice@eleven.no der du oppgir ditt ordernummer. For å få poeng må du være
innlogget ved kjøpstidspunktet.
Produkter eller merker
● Hvem kan jeg kontakte om jeg representerer et merke?
- Hvis du vil komme i kontakt med vår innkjøpsavdeling anbefaler vi at du
kontakter oss via inkop@nf11.se.
● Jeg har et produkt eller merke som jeg skulle ønske eleven kunne få inn!
- Skriv gjerne til vår innkjøpsavdeling på inkop@nf11.se. Vi er alltid på jakt etter
nye produkter og tar gjerne imot tips!
● Hvordan vet jeg at dere selger ekte produkter?
- Eleven er en autorisert forhandler av skjønnhetsprodukter online, noe som betyr
at alle skjønnhetsprodukter du kjøper fra oss er ekte og at vi kan tilby nyheter og
et bredt sortiment.
ELEVEN ØVRIG?
● Jeg ønsker å slette min konto, kan dere hjelpe meg?
- Det er ikke noe problem å slette alle opplysninger vi har om deg. Dette kan du lett gjøre
selv ved å logge deg inn på din konto og krysse av “slett konto”. Etter dette må du fylle i
din mailadresse for å bekrefte dette. Klikk så på “slett konto”. Innen 72 timer kommer all
informasjon om deg å bli slettet fra vår database.
● Hvem kontakter jeg angående jobbsøknad/praktikk?
- Dersom du er interessert i å jobbe hos oss kan du titte på https://career.eleven.se/ for å
se om vi har noen ledige stillinger som kan passe deg. Vil du sende oss din CV
anbefaler vi at du mailer jobba@eleven.se så hører vi av oss om en passende ledig
stilling kommer.
Presentkort
Gjør noen glad med et gavekort fra Eleven! Det er en perfekt gave som gjør at mottakeren selv kan velge blant våre bestselgere, trendy klassikere og nyheter. Våre gavekort kommer som e-postkort og du velger hvilken valør som passer best. Gavekortet er gyldig i 1 år etter kjøpet på Eleven.no
Gavekortet trenger ikke brukes til ett og samme kjøp, men
kan distribueres ved flere forskjellige anledninger. Kan ikke byttes mot kontanter
og tapt kort erstattes ikke.