Mizon

Det sørkoreanske skjønnhetsmerket Mizon så dagens lys for første gang i år 2000. Bak merket er fem menn som etter mange års forskning og utvikling i et av Sørkoreas største skjønnhetsgrupper Amore Pacific valgte å utvikle sitt eget hudpleiemerke. Visjonen bak Mizon var å kunne tilby koreansk-skjønnhet av høy kvalitet til alle, uavhengig av lommebokstørrelsen, og dagens filosofi er å stadig utvikle innovative, unike og resultatorienterte skjønnhetsprodukter med både aktive og hudvennlige ingredienser til rimelige priser.

Mizon er stadig i forkant med forskning og utvikling, med konstant fokus på å utvikle nye kreative løsninger som lett og enkelt kan integreres i den daglige hudpleierutinen. Mottoet til Mizon er å redusere risikoen for hudirritasjon ved å holde sammensetningene så enkle og rene som mulig, men uten at det går utover kvaliteten. Mizon produserer alle sine produkter internt og har en meget høy standard for produksjonsteknologi og kvalitet fremstillingsmetoder. En forsikring for dette er at grunnleggernes morselskap Coson utvikler produkter til ledende skjønnhetsselskaper som f.eks Amore Pacific og Estée Lauder.

Mizons bestselgende produkter kommer fra snegleserien, en serie basert på høy prosent snegleslim som er et av de mest populære ingrediensene innen K-beauty. Snegleslimet som Mizon bruker i sine produkter kommer fra sneglevennlige laboratoriemiljøer hvor sneglene kan bevege seg fritt, så ingen snegler blir skadet under produksjon. Derefter blir slimet rengjort og pulverisert før det fortsetter videre til bruk i produkter.